Každý byznysmen, který vede svou vlastní firmu, moc dobře ví, že je nutné jít s dobou. Pokud se nepůjde s dobou, překoná nás lehce konkurence. Abychom se však udrželi stále moderní, je třeba neustále něco inovovat, je třeba přicházet na nové věci, které nás byznys dokážou posunout zase o level výše. Jenže každým dnem se nepřichází na nové nápady. Pojďme si říct, kde bychom mohli na nové nápady přijít, nebo jak nezapomenout na ty, které nás napadly na tom nejvíce nevhodném místě.
Jak nezapomenout na nápady, které nás napadly?
Je zákonem schválnosti, že nás ty nejlepší milionové nápady napadnou na tom nejnevhodnějším místě. Většinou nás napadají v tramvaji nebo například na nějaké návštěvě či při nějaké aktivitě, kterou nelze hned ukončit. Je více než pravděpodobné, že až se dostanete do firmy, nápad se vám z hlavy vypaří. Abyste na takové milionové nápady nezapomínali, měli byste u sebe nosit neustále zápisník s tužkou. Pokud si ho koupíte v malinké podobě, lehce ho schováte do zadní kapsy u kalhot.
Jelikož žijeme v moderní době, taky si můžete své nápady zapisovat do mobilních telefonů. Přece jenom telefony máte u sebe snad vždycky nebo ne?
Jak přijdu na nové nápady?
Pokud se vám nedaří přijít na nové nápady, chtělo by to změnit prostředí. Nové prostředí vás přivede na zcela jiné myšlenky, což vlastně potřebujete. Kromě toho byste si mohli dopřát nějakou dovolenou, nějaký odpočinek. Při odpočinku se vám hlava projasní, resetuje, zahodí se všechny myšlenky či starosti. Jelikož pak hlava bude čistá, odpočatá, lehce tak přijdete na kupu nových nápadů, které mohou vaši firmu posunout zase o kus dál.
Analyzujte
Každý podnikatel by měl vědět, co je to SWOT analýza. Pokud potřebujete najít nové řešení na danou věc, tu věc si analyzujte – najděte si silné, ale i slabé stránky. Při této analýze budete až překvapení, kolik nových informací můžete dostat. Nesmíte však zapomenout na postupné zapisování – aby vám žádná milionová myšlenka neunikla.