Internetové nakupování doslova ovládlo trh. A velký podíl na tom bezesporu měla i koronavirová krize, která uzavřela prakticky všechny obchody. Pokud jste se rozhodli také vtrhnout do světa obchodu a rozhodli jste se založit svůj vlastní e-shop, prozradíme vám první kroky, které vedou k uskutečnění vašeho plánu či vize.
Ze všeho nejdříve vyberte právní formu
Mít vlastní e-shop a rozjet byznys v tomto směru je stejné, jako když rozjíždíte podnikání v jiném odvětví. I v tomto případě musíte splňovat jistou právní formu a neporušovat tím zákon. Při výběru právní formy rozhoduje několik kritérií. Patří mezi ně typ činnosti, také předpokládaný obrat nebo účast společníků a náklady na účetnictví. Musíte se sami rozhodnout, jestli budete společností nebo živnostníkem. V obou případech máte trochu jiné povinnosti a starosti.
Co chcete prodávat?
Už před výběrem právní normy byste měli mít v hlavě srovnané to, co budete vlastně prodávat a s čím tedy vstoupíte na trh. V nejlepším případě by to mělo být něco, k čemu máte osobní vztah. Musíte o svém zboží v e-shopu něco vědět. Pokud jste aktivním sportovcem je logické, že se pustíte do prodeje sportovních potřeb, a nikoliv do prodeje bytových doplňků. A stejně je tak logické, že pokud milujete módy, začnete prodávat módní kousky, a ne automobilové součástky.
Stanovte si cílovou skupinu
Mezi první kroky při zakládání e-shopu patří také cílová skupina. Musíte si ujasnit a stanovit, komu vlastně budete prodávat a kdo budou vaši přednostní zákazníci. Je mylné se domnívat, že se zavděčíte všem. Ani supermarkety se všem nezavděčí, a to nabízí to nejzákladnější – potraviny.
Pokud budete mít stanovenou cílovou skupinu, bude najednou snazší zacílit reklamu a získáte tím ty správné zákazníky.