Byznys lze dnes rozjet v naprosto jakémkoli odvětví. Dnes se rozjíždí byznys nejraději ve světě internetu, protože právě internet je to, co neustále využíváme a kde trávíme hodiny svého volného času. Na internetu lze samozřejmě rozjet byznys mnoha způsoby. Například si můžete rozjet svůj internetový obchod, který bude úspěšně čelit konkurenci, taky můžete mít svou vlastní webovou stránku, která bude výdělečná. A nebo se můžete stát SEO specialistou a můžete ostatním pomáhat optimalizovat jejich webové stránky.
Dnes je zejména svět SEO velice populární. Lidé do něj chtějí proniknout. Přece jen je SEO pro webové stránky velice důležité, díky němu je webová stránka umístěna vysoko ve výsledcích vyhledávání. Na takzvané SEO má však vliv mnoho faktorů. Prozraďme si, jaké konkrétní faktory to jsou.
Na SEO mají vliv off-page faktory
Na optimalizaci webové stránky mají vliv například takzvané off-page faktory, což je skupina faktorů, které neovlivňují přímo webovou stránku. Je to například stáří domény – obecně platí, že čím starší doména je, tím lepší. Platí to však jen u těch domén, které nemají černou minulost. Kromě stáří domény je dalším off-page faktorem také zpětný odkaz. Zpětné odkazy mají velký vliv na náštěvnovat webové stránky, o tom není sporu.
Na SEO mají vliv i on-page faktory
Také existují takzvané on-page faktory, které mají také vliv na SEO. Jedná se o faktory, které může správce webu ovlivnit přímo na své webové stránce. Patří k nim například strukturovanost obsahu nebo třeba rychlé načítání webových stránek, což je dnes víc než důležité. Návštěvníci stránky nečekají na to, až se stránka rozhodne načíst. Zkrátka ji chtějí mít načtenou hned, musí to tedy majitel webu zařídit.
K dalším on-page faktorům, které ovlivňují SEO přímo na stránce, patří třeba optimalizace zobrazení na mobilech nebo duplicitní URL či text. Na duplicitu si dejte velký pozor, internetové vyhledávače to opravdu nerady vidí a potrestají za to.